torsdag 1 april 2010

Askstyltor



Askribbor på skrovets utsida lyfter numera Blakkr från marken. Blir lite lättare att hantera kajaken på land när man vet att man kan sätta ner den på hårda hällar och asfalt. Inte något arbete kvar på kajaken längre. Men diverse tillbehör på bilen behöver justeras för att kunna transportera farkosten till kusten och Kalmar Kanotklubbs bryggor. Det blir säkert en tur i sundet för att se att allt håller tätt innan jag tar in kajaken för rollträning i simhallen (vilket säkerligen kommer att fylla inredningen med vatten).
Men arbetet med SvanaStrindarBlakkr är inte slut med att kajaken är klar. Jag kommer att berätta om fortsättningen på denna blogg - och jag arbetar även på en föreläsning om bygget av blakkr. Sveriges radio har uttryckt sitt intresse av att vara med vid premiärturen...kajakradio - kan va nåt. Jag försöker att inte fördjupa mig i hur referatet kan låta. Fler bilder på hela den färdiga kajaken dröjer ett par veckor, så även utvärderingen och avrundande tips.
For English version please use translate.google.com
write http://larsgustavsson.blogspot.com in the tranlsate text window.