tisdag 5 januari 2010

Kantbearbetning


Projektets sista pluggar är på plats. Äntligen kan jag börja att forma om kajakens kanter. Varje gång jag lagt en duk på ramen har jag sett former som för tankarna till stealth jaktplan - på grund av alla vassa kanter och vinklar. Jag vill i första hand att de ytor av skrovet som syns ovanför vattenytan får en avrundad och mjuk form. När det gäller kölen och de längsgående ribborna får jag acceptera lite vassare former. Kölen och ribborna kommer att skos med lister, i alla fall i fören, som skydd emot Kalmarsunds många stenar och grund.

Nu återstår egentligen bara sittbrunnen, och en två meter lång basningsugn väntar på morgondagens arbetsinsats...


For English version please use translate.google.com
write http://larsgustavsson.blogspot.com in the tranlsate text window.