måndag 8 mars 2010

Sältestet på is



Riktigt spännande med sälimmitation. Här syns två lager med pigment, och fler var planerade... Men när däckslinor, renhorn och diverse snören kommer upp på däck, i ett provisoriskt test ser jag att det blir för mycket. Jag skulle absolut måla på detta sätt om kajaken skulle ha diskreta linor. Men när jag nu har ganska spektakulära surrningar på gång så föredrar jag att de vilar mot en stillsammare bakgrund. Det blir fler byggen i år - som kommer att bli mer sällika. Rik på ny erfarenhet kring sälmönster målar jag över allt med kimrök. Föresten måste jag berätta att min ekvation om att inte komma i kajaken varannan gång jag lägger till nya delar, har löst sig på ett fördelaktigt sätt. När nu allt är på plats så kommer jag faktiskt i sittbrunnen.
For English version please use translate.google.com
write http://larsgustavsson.blogspot.com in the tranlsate text window.